جنوب بازی Missile Cards تریلر بازی – trailer bazi

جنوب: بازی Missile Cards تریلر بازی – trailer bazi – – – iPod Touch

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی مرگ کودکی در «عروس» ک ها

    در کوچه یا حیاط منزل بساط خاله‏بازی را پهن کرده و همزمان با اینکه جهت عروسک ها درحال آشپزی است از آنها مانند فرزند ای کوچک مواظبت می کند. گاهی هم با چادر سفیدی

    مرگ کودکی در «عروس» ک ها

    مرگ کودکی در «عروس» ک ها

    عبارات مهم : ایران

    در کوچه یا حیاط منزل بساط خاله‏بازی را پهن کرده و همزمان با اینکه جهت عروسک ها درحال آشپزی است از آنها مانند فرزند ای کوچک مواظبت می کند. گاهی هم با چادر سفیدی که مادر برایش دوخته به خرید می رود تا جهت بچه‏هایش خوراکی بخرد. اینها تصاویری است که از دنیای دختربچه ها در ذهن هر کدام از ما نقش بسته هست. حق مسلم هر دختری ورود به این عالم است و خروج از آن در موعد مقررش ولی در سال های اخیر عده ای از همین دخترکان سرزمین مان آینده دیگری را تجربه می کنند؛ سرنوشتی پیش از موعد.

    مرگ کودکی در «عروس» ک ها

    «کودک‏همسری» کلیشه ای است که این روزها جهت توصیف معضل ازدواج دختران زیر 15سال و اوضاع نامناسب زندگی آنها استفاده می‏شود. دختری که هنوز عروسک اش را در آغوش دارد لباس عروسی به تن می‏کند و درحالی به منزل بخت می رود که بدیهی‏ترین آگاهی ها را نسبت به آن ندارد. این درحالی است که بنا بر آمار اعلام شده است به وسیله شرکت ثبت احوال در سال گذشته، هر سال حدود 2هزار دختر زیر ۱۵سال ازدواج کرده و صاحب فرزند شده است اند. آمار رسمی هم از ازدواج اضطراری کودکان در دسترس نیست؛ کم نیستند خانواده‏هایی که بدون ثبت رسمی ازدواج، دختران‏شان را عقد می‏کنند. در تازه‏ترین بیانات نسبت به این موضوع، دیروز مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده اعلام کرد: «در کل کشور حدود 43هزار دختر زیر 15سال ازدواج کرده اند.»

    ازدواج کودکان سال‏هاست که در کشور عزیزمان ایران و بعضی کشورهای دنیا انجام می شود. هرچند در سال های اخیر با توجه به زیاد کردن آگاهی های عمومی این طور به نظر می رسد که این نوع ازدواج کم کردن یافته است ولی این مسئله همچنان گاه و بی‏گاه در صدر اخبار قرار می‏گیرد. به گفته معاون پیشگیری آسیب های اجتماعی شرکت بهزیستی کشور، «ازدواج کودکان تبدیل به یک مسئله جهانی شده است است چراکه طبق آخرین آمار، ۷۰۰ میلیون زن در دنیا هستند که در سنین کودکی ازدواج کرده اند.»

    در کوچه یا حیاط منزل بساط خاله‏بازی را پهن کرده و همزمان با اینکه جهت عروسک ها درحال آشپزی است از آنها مانند فرزند ای کوچک مواظبت می کند. گاهی هم با چادر سفیدی

    وقتی کودکی دزدیده می شود

    نکته قابل توجه این است که 86سال پیش سن ازدواج در قانون مدنی کشور عزیزمان ایران تدوین شده است هست. در ماده ۱۰۴۱ جلد دوم این قانون سن ازدواج دختران و پسران در دهه‏های متفاوت تغییراتی داشته ولی در دهه اخیر این قانون هیچ تغییری نکرده هست. درحال حاضر قانون گذار حداقل سن ازدواج جهت دختران را ۱۵سال و جهت پسران ۱۸سال در نظر گرفته هست. در آخرهای دهه ۴۰ شمسی تلاش هایی صورت گرفت تا بعضی از قوانین کشور عزیزمان ایران اطراف پرسشها خانواده عوض کردن یابد که این تلاش‏ها منجر به تصویب قانون حمایت از خانواده در سال ۴۶ شد ولی در این قانون سن ازدواج تغییری نکرد. در سال۸۱ قانون گذاران جهت ازدواج اطفال زیر ۱۳ و ۱۵سال این قانون را جهت شورای نگهبان تدوین کردند؛ «عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن ۱۳سال و پسر قبل از رسیدن به ۱۵سال منوط است به اذن ولیّ، به شرط رعایت مصلحت و با تشخیص دادگاه صالح.»

    از سوی دیگر، شرکت یونیسف منشتر شدن گزارشی در سال گذشته اعلام کرد که هر سال در دنیا ١۵ میلیون دختر در سن خردسالی ازدواج می کنند و حق سلامتی، آموزش، تحصیل و وقت ها از آن ها گرفته و کودکی ارزش دزدیده می شود و اگر کاری نشود تا سال ٢٠٣٠ هر سال ۴/١۵ میلیون دختر خردسال ازدواج می کنند.

    در کشورهای درحال توسعه، از هر ٩دختر یکی قبل از تولد ١۵سالگی اش ازدواج می کند و بعضی عروس ها حداکثر ٨ یا ٩سال دارند. این در حالی است که جامعه کشور عزیزمان ایران در یک دهه گذشته شاهد تغییرات قابل ملاحظه ای بوده هست. در کشوری که میانگین حداقل سن ازدواج در پسران و دختران آن به ترتیب به بیش از ۲۶ و ۲۳سال رسیده هست، به نظر می رسد حداقل سن قانونی ازدواج باید عوض کردن کند ولی ازدواج های زودهنگام و زیر سن قانونی این روزها در بعضی مناطق توسعه نیافته کشور به یک معضل تبدیل شده است است.

    مرگ کودکی در «عروس» ک ها

    حالا با توجه به اوج گرفتن اخباری مبنی بر زیاد کردن پدیده «کودک همسری» در ایران، بعضی نمایندگان مجلس وارد ماجرا شدند؛ سه ماه پیش مدیر فراکسیون زنان مجلس از تلاش جهت زیاد کردن حداقل سن ازدواج دختران از ۱۳سال به ۱۵سال خبر داد. پروانه سلحشوری به ایلنا توضیح داد: «در این مقوله، از یک طرف ازدواج کودکان جهت عده ای مثل ما، مسئله و اشکال است و از طرف دیگر، جهت عده ای یک امر واجب تلقی می شود و ممکن است نه تنها این کار را ازدواج کودک ندانند که حتی بر این باور و عقیده باشند که این امر در واقع ازدواج دختری است که به سن شرعی رسیده و ازدواج در چنین سنی، باید در قانون لحاظ شود.»

    در این میان، نایب مدیر انجمن ایرانی مطالعات زنان هم اعلام کرد: این بحثی است که در قوانین داخلی مطرح است ولی از سوی دیگر ما به کنوانسیون حقوق کودک ملحق شده است ایم. در این کنوانسیون سن ازدواج حکم ندارد ولی در ماده سه همین کنوانسیون آمده که دولت ها باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا بالاترین منفعت کودک را حفظ کنند و حفظ عالی ترین منفعت کودک در تمام قانون گذاری ها در کشورهای عضو باید رعایت شود. بر این اساس طبیعتا ازدواج کودک از نظر جسمی، جنسی و روانی به مصلحت و منافع کودک نیست. بنابراین ما به کنوانسیون حقوق کودک ملحق شدیم و مفاد این کنوانسیون به موجب ماده 9 قانون مدنی درحکم قانون داخلی کشور به شمار می آید. از طرف دیگر در آخرین توصیه های کمیته حقوق کودک گفته شده است سن دختران را باید حداقل تا 16سال زیاد کردن بدهیم.

    در کوچه یا حیاط منزل بساط خاله‏بازی را پهن کرده و همزمان با اینکه جهت عروسک ها درحال آشپزی است از آنها مانند فرزند ای کوچک مواظبت می کند. گاهی هم با چادر سفیدی

    خراسان رضوی در جایگاه نخست

    براساس آمارهای انتشار یافته به وسیله معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خراسان رضوی با ثبت ۶هزار و ۷۵۹مورد از ازدواج کودکان در رتبه اول قرار دارد. درحالی که به نظر می رسد به علت حضور زیاد اتباع کشورهای دیگر در استان های شرقی کشور که اوراق شناسایی ندارند، امکان ثبت ازدواج آنها فراهم نباشد و به همین علت این آمار می تواند بیش از این تعداد باشد. استان های آذربایجان شرقی با سه هزار و ۳۴۸مورد، رتبه دوم و سیستان وبلوچستان نیز با ثبت ۲هزار و ۳۵۵مورد ازدواج کودکان ۱۰ تا ۱۴سال، رتبه سوم را به خود تخصیص داده شده است داده اند. در ادامه این گزارش درحالی که استان خوزستان با ۲هزار و ۱۵۰مورد ازدواج ثبت شده است کودکان ۱۰ تا ۱۴سال، رتبه چهار کشور را به خود تخصیص داده شده است داده استان پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز با هزار و ۷۴۲مورد، در رتبه هشت این جدول قرار گرفته است.

    مرگ کودکی در «عروس» ک ها

    تاثیر منفی بر آینده خانواده های ایرانی

    اما به دنبال شیوع دلواپس کننده ازدواج کودکان در سنین پایین در نقاط متفاوت کشور و ضعف قوانین فعلی جهت مبارزه با این پدیده، جمعی از فعالان مدنی و کنش گران زنان و کودکان مرداد ماه امسال در بیانیه ای با عنوان «به ازدواج کودکان آخر دهید» بر اهمیت ممنوعیت و جرم انگاری ازدواج بزرگسالان با کودکان زیر ۱۸سال تاکید کردند.

    فعالان حقوق کودک معتقدند آمار زیادی کودکانی که پیش از رسیدن به بلوغ فکری و ذهنی ازدواج می کنند حکایت از گستره بالای این پدیده دارد و در آینده بر سلامت خانواده های ایرانی تاثیر منفی خواهد گذاشت. این فعالان بر مشخص شدن سنی قطعی و قانونی جهت ازدواج تاکید می کنند و معتقدند تا مشخص نشدن الزامات قانونی نمی توان از این پدیده جلوگیری کرد. بر همین اساس آمارها نشان می دهد که در سال ۹۰، ۲۲۰ کودک؛ سال ۹۱، ۱۸۷ کودک؛ سال ۹۲، ۲۰۱ کودک؛ سال ۹۳، ۱۷۶ کودک و در سال ۹۴، ۱۷۹ کودک زیر ۱۰سال تن به ازدواج داده اند؛ این در حالی است که آمارهای رسمی تنها محدود به ازدواج های ثبت شده است در دفاتر رسمی است و چه بسا این تعداد به علت عدم ثبت ازدواج کودکان بدون شناسنامه یا عدم ثبت رسمی و قانونی ازدواج های چند همسری عوض کردن یابد.

    با وجود اعتراض ها و اظهار نگرانی مسئولان و نمایندگان مجلس نسبت به زیاد کردن «کودک همسری» نباید فراموش کرد که نداشتن اوراق هویتی، ظهور پدیده کودک بیوه، زیاد کردن خشونت خانگی و همسرآزاری، تن فروشی، فرار از خانه، کارتن خوابی، محرومیت تحصیلی، فاصله سنی زیاد با همسر، خودسوزی و خودکشی تنها بخشی از پیامدهای اجتماعی ازدواج کودکان هست. ضمن اینکه این افراد بخشی از آینده کشور عزیزمان ایران هستند و فرزندان آنها نیز به نوعی بازتولید تناوب فقر مالی و فرهنگی هستند.

    اخبار اجتماعی – ابتکار

    واژه های کلیدی: ایران | قانون | دختران | ازدواج | ایرانی | دختران | قانونی | کودکان | خانواده | خانواده


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار